Malownicze włoskie trasy
SS163 ? jedna z najpiękniejszych włoskich tras. Kręta droga wije się pomiędzy morzem, a skalistym wybrzeżem i najpiękniejszymi miastami Półwyspu Sorrento. Liczne tunele, mosty, zwężenia, cały czas wzdłuż Morza Tyrreńskiego. Trasa przechodzi przez gwarne i malownicze centrum Amalfi, Atrani i Castiglione. Jadąc drogą SS163 mijamy rajskie wybrzeże, wjeżdżamy do skalistych tuneli, aby za moment wyjechać w samym centrum tętniących życiem miasteczek południa Włoch. Trasa jest bezpłatna, a przy drodze znajdują się dziesiątki kawiarni, restauracji, barów i tarasów widokowych, przy których można się zatrzymać i podziwiać okolicę.
SS222 ? antyczna Chiantigiana, najbardziej malownicza trasa Toskanii. W praktycznie każdym gospodarstwie przy drodze znajduje się winnica. To tutaj produkuje się słynne na całym świecie Chianti. W maluteńkich miasteczkach przy SS222 znajdują się kamienne budynki, w nich klimatyczne restauracje, pracownie malarskie i galerie obrazów. Poza miasteczkami gaje oliwek przeplatają się z winnicami. Te miejsca wyglądają jakby świat zatrzymał się w miejscu w najbardziej magicznym dla Toskanii momencie. Toskania z prespektywy Chiantigiany wygląda jak w „Ukrytych pragnienieniach” Bertolucciego.
SS25 ? to droga krajowa w północno-zachodniej części Włoch. SS25 ma swój początek w stolicy Piemontu – Turynie i biegnie przez Rivoli oraz Dolinę Susy. Później w regionie Susy odbija w kierunku północnym i wiedzie malowniczymi serpentynami do granicy z Francją przebiegającej przez Masyw Mont Cenis. Przed otwarciem tunelu „Frejus” droga SS25 była jedną z głównych dróg łączących Włochy z Francją. W czasie jazdy rozgrzaną od słońca SS25 możemy podziwiać oblodzone szczyty górskie.
SS26 ? odcinek drogi krajowej przed Tunelem Mont Blanc na pograniczu Francji i Włoch, w północno zachodniej części Włoch. Ostatni odcinek drogi, tuż przed granicą, biegnie malowniczymi serpentynami z widokiem na najwyższy szczyt w Europie ? Mont Blanc. Tunel na granicy obydwu krajów ma 11,6 km długości (pojedyńczy tunel z dwukierunkową jezdnią). W 1999 roku Tunel pod Mont Blanc stał się słynny po tragicznym pożarze, jaki tam wybuchł. Zginęło wówczas 39 osób. Tunel już przed pożarem posiadał zaawansowane systemy monitoringu, czujniki dymu i olbrzymie urządzenia filtrujące powietrze. Po katastrofie równocześnie z trwającym wówczas procesem sądowym, powołano specjalną komisję, która miała określić przyczyny i zabezpieczeń tunel przed podobnymi wydarzeniami w przyszłości. Dziś wydaje się, że podobna katastrofa jest mało prawdopodobna, ale turyści przejeżdżający przez tunel wciąż o niej pamiętają.
SS44bis ? droga łącząca Włochy z Austrią przemierza szczyty górskie na wysokości 2509 m. Przed samą granicą droga wpada do krótkiego tunelu. Droga po włoskiej stronie została zaplanowana jeszcze przez Mussoliniego, ale oddano ją do użytku dopiero w 1968 roku. Po drodze mogą się poruszać wyłącznie samochody do 8 ton i 10 metrów długości. Ciężarówki muszą kierować się na autostradę. Po stronie austriackiej za przejazd drogą należy wnieść opłatę w wysokości 14 euro. Trasa przez przełęcz Passo del Rombo jest jednym z najzimniejszych miejsc w Alpach i jedną z ostatnich dróg, jaką można pokonać w lecie (śnieg tutaj najpóźniej odmarza). Po drodze SS44bis można jeździć pomiędzy 7:00, a 20:00. Jazda w nocy z przyczyn bezpieczeństwa jest zabroniona. W 2010 roku przy drodze otworzono muzeum poświęcone budowie tej trasy.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.