Partnerzy

Sonda

Sprawdzamy co myślą nasi czytelnicy

Jakie włoskie miasto lubisz najbardziej?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Booking.com

Asciano, Włochy (fot. Ł. Ropczyński, kierunekwlochy.pl)

Noclegi w Toskanii: polecane apartamenty, hotele, kwatery, agroturystyka

Pytania o sprawdzone noclegi w Toskanii najczęściej pojawiają się na naszej włoskiej Grupie. Do Toskanii jeździmy od kilkunastu lat – niemal co roku – więc tych miejsc godnych polecenia zebrało się już naprawdę sporo. Oczywiście zdarzały się też nieudane rezerwacje i miejsca, z których chcieliśmy jak najszybciej wyjechać – o tych wspominać nie będę. Polecane noclegi w Toskanii podzieliłem na kilka kategorii, aby ułatwić Ci przeglądanie strony.

W zdecydowanej większości polecam tu miejsca, w których byliśmy w ostatnich latach, ale uzupełnieniem listy noclegów w Toskanii są miejsca polecane przez moich przyjaciół i najwierniejszych Czytelników. O każde z tych miejsc możecie zapytać mnie osobiście, na przykład poprzez komentarze u dołu.

Ponadto planując wakacje w polecanych przeze mnie hotelach, kempingach i apartamentach od razu możesz sprawdzić co ciekawego jest do zwiedzenia w okolicy. Moje teksty o Toskanii znajdziesz w trzech miejscach:

Noclegi w Toskanii - wybierz kategorię

Noclegi w Toskanii z basenem w środku regionu

nasz dom wakacyjny w Asciano z Novasol Polska, obiekt ITS152 (fot. Ł. Ropczyński, kierunekwlochy.pl)

W czasie wakacji 2019 r., gdy nasz drugi syn Milan miał 3 miesiące, pojechaliśmy do domu wakacyjnego w Asciano, w okolicy Sieny. To najpiękniejszy fragment Toskanii. Po raz kolejny na stronie Novasol szukaliśmy rustykalnego domu z kamienia, z drewnianymi akcentami, tarasem, ogrodem i oczywiście basenem. Najlepiej na jakimś wzgórzu albo otoczonego szczelnie zielenią. I udało się! Trafił nam się dom z naszych marzeń, najwspanialszy jaki kiedykolwiek mieliśmy we Włoszech (a widzieliśmy już sporo świetnych miejsc). Dom w Asciano przebił wszystko. Był jak z filmu Bernardo Bertollucciego „Ukryte pragnienia”. Mieliśmy zwiedzać Toskanię, ale w ogóle nie mieliśmy ochoty opuszczać naszego domu.

Basen teoretycznie był do wspólnego użytku z właścicielem, który mieszkał obok. Zasugerowaliśmy mu, że chcemy odpoczywać i czuć się swobodnie i… właściciel zniknął 🙂 Wcześniej zdążył nam jeszcze podarować butelkę świetnego Chianti DOCG i przekazał ciasto, które upiekła jego żona. A potem poszedł do siebie. Pojawiał się późnym wieczorem aby włączyć maszyny czyszczące basen, coś uporządkować, doglądnąć. Jednak całymi dniami byliśmy sami. Milan przez nikogo nie niepokojony spał przy basenie, drugi syn się pluskał w wodzie, a my uprawialiśmy nasze ulubione dolce far niente.

Jak już udało nam się “wydostać” z domu, to okazało się, że nasze Asciano słynie ze świetnych i niezbyt drogich restauracji. Toskańskie przystawki, sery podawane z miodem, bruschetta, wędliny, sałaty, królik, lody, desery, a nawet pizza. Wszystko było tak pyszne, że ten wyjazd kojarzy nam się głównie z jedzeniem. W bliskim sąsiedztwie Asciano udało nam się ponownie zobaczyć Sienę, Pienzę, Montepulcianodzikie źródła termalne i kilka wyjątkowych punktów widokowych. Więcej na ten temat znajdziesz w tekście, do którego link podaję poniżej.

basen przy hotelu La Loggia Villa Gloria w regionie Chianti (fot. Ł. Ropczyński, kierunekwlochy.pl)

La Loggia Villa Gloria położona jest kilkanaście kilometrów na północ od Sieny, w słynnym regionie Chianti, który znany jest z produkcji wina, świetnej lokalnej kuchni i średniowiecznych miasteczek oraz sielskich wiosek. Kameralny hotel położony jest pomiędzy winnicami i gajami oliwnymi. Z hotelowego basenu roztacza się widok na wzgórza Toskanii.

Pokoje hotelowe są urządzone w toskańskim stylu. Śniadania i kolacje serwowane są na tarasie z widokiem na okoliczne wzgórza. Poza basenem znajduje się tu jeszcze bardzo duży ogród. Parking i wifi są bezpłatne.

To świetna baza wypadowa do zwiedzania Toskanii. Gdziekolwiek byśmy nie pojechali to natkniemy się na winnice, gospodarstwa produkujące lokalne przysmaki, czy średniowieczne miasteczka. Najbliżej są Siena, Monteriggioni i Castellina in Chianti (20 minut jazdy do każdego z tych miejsc).

Kempingi na wybrzeżu Toskanii

sprawdzone noclegi we Włoszech, Talamone Camping Village, Toskania, Włochy
sprawdzone noclegi w Toskanii, Talamone Camping Village, Toskania, Włochy

To jeden z najlepszych kempingów w Toskanii i świetna baza wypadowa do zwiedzania południowej Toskanii. Pięknie położony kemping, blisko plaży z której rozpościera się panoramiczny widok na Talamone. To właśnie w tym miasteczku i w pobliskiej twierdzy nagrywano sceny do filmu o przygodach Jamesa Bonda z Danielem Craigiem.

Na Talamone Camping Village znajdują się murowane domki o różnym standardzie. My wybraliśmy 4-osobowy z łazienką i aneksem kuchennym, ale są też domki 6-osobowe oraz luksusowe namioty na 5 osób. Kemping położony jest na wzgórzu na wybrzeżu Maremma. Do prywatnej kempingowej plaży trzeba przejść kawałek pieszo. Dużą zaletą była prywatna plaża wliczona w cenę. Mieliśmy do dyspozycji dwa leżaki i parasol w cenie pobytu.

Basen, parkingi i wifi także są bezpłatne. Na kempingu były też duże namioty (wielkości domków bungalow). Pozornie wyglądały fajnie i były połowę tańsze, ale zajrzeliśmy do jednego z nich. Nie miały łazienki ani kuchni (była tylko lodówka). Nasi sąsiedzi z namiotu korzystali ze wspólnych łazienek i kempingowej restauracji.

Hotele na wybrzeżu Toskanii

widok z hotelu Stella Marina w Marina di Cecina w Toskanii

Trzygwiazdkowy hotel na wybrzeżu Toskanii znajdujący się w popularnym kurorcie Marina di Cecina. Pokoje i wnętrza hotelu są dosyć standardowe dla tej kategorii obiektów. Jednak ogromną zaletą jest lokalizacja, widok z pokoi i dobra kuchnia.

Hotel położony jest przy głównym nadmorskim deptaku, który przez cały dzień tętni życiem. Wystarczy przejść przez deptak, aby znaleźć się w hotelowym basenie. Dalej jest już hotelowa plaża. W lipcu i sierpniu przy basenie organizowane są animacje i dyskoteki.

Jeśli wybierasz się w to miejsce zobacz mój przewodnik po Marina di Cecina. 10 km stąd znajduje się dzika plaża w Marina di Bibbona. Cecina jest świetną bazą wypadową do zwiedzania miast Toskanii. Blisko stąd do Bolgheri, Volterry, San Gimignano, Livorno, czy Sieny. Nieopodal jest biała plaża w Vadzie.

sprawdzone noclegi we Włoszech, widok z balkonu w Hotelu Eco Del Mare*** w Marina di Massa, Toskania
noclegi w Toskanii, widok z balkonu w Hotelu Eco Del Mare*** w Marina di Massa, Toskania

Marina di Massa przez dwa tygodnie była naszą bazą wypadową do zwiedzania Toskanii i Ligurii. Nocleg wybraliśmy w strategicznie położonej Marina di Massa, na granicy dwóch regionów. Ważny był fakt, że hotel był tuż przy piaszczystej plaży, a w miasteczku była stacja kolejowa. Co drugi dzień jeździliśmy na wycieczki po szeroko rozumianym regionie. Nawet do ponad 100 km w jedną stronę 🙂

Hotel miał świetne położenie. Na przeciwko bezpłatnej plaży (wystarczyło przejść przez ulicę) i przy głównej promenadzie w kurorcie. Tuż obok był plac, wokół którego znajdowały się restauracje i sklepiki oraz molo (wstęp bezpłatny). Wieczorami to właśnie wokół naszego hotelu toczyło się życie turystyczne. Sam hotel był bardzo czysty, z dobrymi śniadaniami w formie bufetu, z basenem, z prywatnym parkingiem i wifi. Rezerwując tutaj nocleg zwróć uwagę, czy zamawiasz pokój w głównym budynku hotelu czy w budynku obok. Niektóre – najdroższe – pokoje posiadają taras z frontowym widokiem na morze.

Z Marina di Massa pociągiem dwukrotnie pojechaliśmy do Cinque Terre. Wymagało to przesiadki w La Spezia na drugi pociąg (połączenia są co chwilę). Zaczęliśmy od Monterosso al Mare, a potem w kierunku południowym wracaliśmy do miasteczek Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore. Samochodem pojechaliśmy do Rapallo, Santa Margherita Ligure i Portofino. Jeśli chodzi o Toskanię, to z Massy pociągiem pojechaliśmy do Florencji, a samochodem odwiedziliśmy Luccę, Forte dei Marmi, Marina di Torre del Lago Puccini (tu wracaliśmy kilkukrotnie), Viareggio i Pizę. Wszystko stosunkowo blisko.